Tags

, , , ,

Meget spændende at besøge The Irish National Studeri i Kildare


En kunstner har ved hjælp af rødderne fra teaktræer lavet en hoppe med sit føl i den smukke have ved The Irish National Studeri i Kildare. det var fantastisk underholdende og spændende at høre den lokale guide fortælle om hestene, avlen og historien bag studeriet. Imidlertid var der ikke mange heste hjemme. En del på plejehjemmet for udtjente galopheste og nogle meget kostbare hingste. Hopper og føl var der ingen af. Til gengæld kunne vi nyde De underjordiske og alferne i skoven. Og den Japanske have i let regnvejr. Faktisk den fineste japanske have i Europa. Efter turen var det direkte i bussen til Kildare og sulten var begyndt at gnave. jeg nede en kop the og en lille kage før vi skulle af sted igen.
Ankom til Aherlow House Hotel ved Tipperary. Et gammel historisk hus, hvor jeg har fået et fint stort værelse i den gamle del og hvor jeg glæder mig til at ligge på langs og få fødderne lidt op i luften.
Her er blevet spænderet en god og fyldig tre retters menu, efterfuldt af irsk kaffe. Ikke lige mit nummer, men godt ment.
Vi er blevet en mindre gruppe en forventet. To havde glemt deres pas og kom ikke med. En blev syg i lufthavnen og måtte på hospitalet og to andre havde meldt afbud, kender ikke grunden. Det betød bedre plads i flyveren, i bussen og nu ved middagsbordet. Synd for dem der er blevet efterladt derhjemme.
Vi skal tidlig op i morgen og videre til Midleton på østkysten.
Så det bliver godnat herfra.

