Tags

, , ,

Farvel til Belfast, uden rigtig at have set byen.


Nu er det 16 timer siden jeg sprang ud af sengen og nu ligger jeg igen i en fin ren seng, på et flot hotelværelse med udsigt over Dublin.
Her i byen har det styrtet ned, blæst og været solskin. Vejret skifter på irsk maner hurtigere end man kan nå, at få sin regnfrakke af og på. Jeg har trasket byen tynd, siddet på cafe og drukket te. Spist aftensmad på en pub. Hørt musik et tredje sted og lyttet til en spændende historiefortæller på National Leprechaun Museum. Bare jeg havde en have med træer. Så ville jeg købe de der små ting, som døre, stiger, en tøjsnor med lille bitte tøj på og mange andre finurligheder. Alt sammen skulle arrangeres i træerne, så Molly og Elton kunne “tre”, at de små folk også boede i Danmark.
På et herligt madmarked har jeg købt irske oste. Det kan være mit tøj i kufferten, får en ny duft herefter. Der er dog ikkemeget tøj tilbage. Har givet det meste væk, så er der heller ikke så meget at vaske bagefter. og bedre plads i mit klædeskab når jeg kommer hjem.
Ellers har jeg ikke brugt penge og alligevel er der forsvundet en del. Det skyldes i høj grad, at når jeg ved, at det meste af det servicepersonale vi møder, får en meget lille løn og kun overlever i kraft af drikke penge, så må man altså dele lidt ud af sine ressourcer. Her er mange skæbner og slet og ret gamle mennesker, som må finde veje til lidt tiggeri for at klare sig. Unge arbejdsløse lider også vældigt. Hist og her ser du en våd sovepose med indhold i en busk. jeg bliver beklemt over alle dem som har det småt og skidt. Forskellen på livskvalitet vokser og vokser.
Nu skal kufferten pakkes sammen og så er der kun turen til lufthavnen tilbage.

