Tags

, , ,

Vejret minder mig egentlig ikke om Grønland, snarere om regnskoven.


Der er mange måder at krybe i ly på, nogle er hyggeligere end andre. Egentlig gør det ikke noget, at Elton og jeg ikke kan komme ud, herinde er det både lunere og hyggeligere. Men klart, jeg ville ønske den lille purk snart fik det bedre.
Det buldrer og brager også, jeg får lyst til at finde de levende lys frem, lave en god middag og stene i sofaen foran tv. Som sagt forsømmer en pensionist jo ikke noget. Jo, faktisk forsømmer jeg ting, men det er ikke livsvigtigt, det er slet ikke vigtigt. Jeg behøver ikke have dårlig samvittighed overfor nogen. Desuden er jeg blevet bedre til at tænke: “Hvad nytter det at have dårlig samvittighed?” “Det er jo overhovedet slet ikke konstruktivt”. Mon det hedder at hvile mere i sig selv? Hvis det er tilfældet har det hjulpet lidt på mig, at træne det. Det kunne sikkert blive meget, meget bedre, men, men. Det er straks værre for dem der træller på arbejdsmarkedet, har ansvar overfor en børneflok eller andre pårørende. Det er ikke nemt, at være flere steder på en gang.
Måske skyldes mit ok humør også, at jeg har været til dans i dag. Det er godt for mig at danse.Jeg bliver glad af det. Dog begynder jeg at savne en dansepartner. Skønt jeg tror de ældre damer, er glade for at jeg svinger dem. Jeg danser nemlig herre for tiden. Det er godt at kunne begge dele, så bliver man ikke bænkevarmer når musikken spiller og fødderne tripper – helt af sig selv.
Vasketøjet nåede jeg også, ikke strygebunken, men den løber ingen steder. Har også fået klaret de få telefonsamtaler som var påtrængende. Kender I det? Jeg kan ligefrem slet ikke orke at “løfte røret engang imellem”. Har ofte tænkt på hvorfor jeg har det sådan. Faktisk kan jeg ikke lide at tale i telefon og vil meget hellere skrive mails. Måske kan jeg godt lide den der lille distance. Tænker videre over det.

