Tags

, , , ,

Jeg længes efter sol og varme. det ønske skulle blive opfyldt i næste uge.


Store piger tuder ikke. Basta! Men jeg kunne da godt have lyst. En relation er forbi og det volder mig virkelig altid sorg, at skulle sige farvel til et menneske for altid. Jeg ved godt, at nogle mennesker møder man og de forsvinder igen. Nogle kender man i lang tid, nogle i kort tid og heldigvis bliver nogen der for altid. Uanset om det for kort tid eller lang tid, sætter de mennesker spor og efterladenskaber i mit hjerte. Mit hjerte er fyldt med masser af små fodspor på kærlighed og smerte. Jeg tror, jeg lærer noget hver gang. Også denne gang. Denne gang har jeg igen lært hvor svært det er for et menneske, der er misbruger, at magte livet. De fleste vil det så gerne, de har bare ikke alle det mod og de kræfter der skal til for at vågne op af “rusen” og turde se et nyt liv i øjnene. De magter heller ikke de nære relationer, for hver gang de svigter dem de holder af, synker de endnu en lille smule.
Da jeg var ung, troede jeg naivt på, at jeg kunne ændre mennesker. Det ved jeg nu, at jeg ikke kan. Jeg kan give inspiration, jeg kan give viden fra mig. Jeg kan støtte og være der, når det er svært. Men ikke for evigt. Det holder jeg ikke til og vil let føre til et medmisbrug. Det har ingen af os glæde af.
På sådan en dag, hvor den oplevelse skal synkes og bearbejdes, er det helt vidunderligt, at få en opringning fra en god veninde om at komme til aftensmad. Som om nogen højere magter havde tænkt i de baner, at det er lige hvad der er brug for.
Så jeg tuder ikke, tænker kun hvor heldig jeg er.

