Tags

Med floden Sil i bunden af dalen, nyder jeg de smukke bjerge og vinmarker.


I dag klokken 13 sluttede den arbejdsomme del af turen til det smukke og grønne Galicien. The Fun Tour kunne begynde og i det smukke efterårsvejr gik turen i hårnålesving op af bjerge og ned i dale. Træerne har så småt iklædt sig efterårets brune, gule og røde farver og i bunden af de dybe dale ligger floden Sil. Turen er kendt som Ribeira Sacra, her er, så vidt jeg husker 27 klostre. Nu inddraget af staten og gjort i stand til at være hotel. Således indtog vi vores frokost på Parador de Santo de Ribas de Sil. Og hvilken frokost og i hvilke fantastisk omgivelser. I et restaureret kloster blev det til 4 retters frokost, jeg er ved at sprække. Udsigten til de store kastanietræer er flot. Her vokser kastanier, laurbærskove og mange flere kendte træer og urter.

Santo Estevo Monastery. Luften var så frisk og lækker og stilheden herlig. her ville jeg gerne have overvintret lidt længere.


Senere besøgte vi en vinkælder og fik syn for sagen om hvorledes munkene allerede for mange hundrede år siden anlagde vinterasser på de stejle bjerge. Så stejle, at der kun kan høstes med håndkraft og frugten bæres eller hejses ned i både på floden.Vi fk lov til at smage denne “håndplukkede” vin og var det ikke fordi jeg savnede flere maver at opbevare al den dejlige mad og de dyre dråber i, havde jeg gerne drukket al det der blev serveret for os. Nu måtte jeg nippe.
Til aften landede vi i endnu et SPA hotel, hvor vandet flere steder lugtede af rådne æg, som kom de varme kilder direkte fra en underjordiske vulkan. Middagen blev serveret for os i et særligt lokale og endnu engang kom fire retter på bordet. Jeg måtte give op efter forretten og en bid af den lækre dessertkage. Og alligevel strammer alt tøjet grusomt og minder mig konstant om min syndige levemåde. AK!

Man burde tage på vandreferie her i området. ikke underligt det er camino-land.

