Tags

, , , , ,

Lang vej til lyset for enden af ……, ja hvad?


God morgen! Nej! ikke helt go`. Radioen fortæller at et vedvarende rygte om salg af NETS nu ligner virkelighed. En stor amerikansk “baditvirksomhed” – det må de være, så mange penge er ikke tjent ved ærligt arbejde, men ved arbejde med papir og pc penge – vil købe NET for 33 milliarder. det betyder formentlig, at vi forbrugere, som blev tvunget til denne nye betalingsform senest i 2019 kan se frem til flere udgifter når vi skal til at betale for at betale. Politiske aftaler skulle angiveligt sikre os til 2019. HM!
Tror nogen på, at der sker et opkøb, hvis det ikke er for at tjene flere penge, altså de i virkeligheden værdiløse netpenge. Hvordan var det det gik med KTAS, POST Danmark og hvordan er det mon det er på vej til at gå med DSB. For hver dag bliver der solgt et stykke hverdagsdanmark. Et lille stykke af det land og det liv vi er tvunget til at leve i. Vi har ikke noget valg, vi kan bare forsøge at følge med og håber vi overlever, medens de rige bliver endnu rigere og forskellene endnu større.
Jeg får sådan en lyst til at sige fra, men hvem er det jeg skal sige fra til? Jeg får sådan en lyst til at melde mig ud, men hvor skal jeg så være? Jeg får sådan en lyst til at gøre oprør, men det føles som at være en flue i en flaske. Jeg har ikke en chance. Har vi en chance sammen? Hvem er vi og hvordan skal vi gøre, altså få sagt, at nok er nok og vi ikke vil være med til at save den gren over vi selv sidder på. Vi vil ikke deltage i det her cirkus, for hvad tænker dem der har magten dog på? De tænker Joakim Von And drømme om pengetanke fyldt med dollartegn. Ikke noget de kan bruge til noget mere. De har alt, hvad der kan købes for den slags penge. De mangler kun at smadre og ødelægge jordkloden, er de ligeglade med det? Eller forstår de ikke noget som helst? Har de andre hjerner end os almindelige mennesker, som kan tænke konsekvenser, som har empati, som bekymrer sig om hinanden, vores børn og børnebørn?
Jeg føler mig hjælpeløs.

