Tags

, , ,

På Baneterrænet bag Centralværkstedet gemmer Den Lille Gule landsby sig.


I 1909 blev der opført 33 boliger til folk ved banen, som skulle kunne rykke hurtig ud, hvis der opstod et akut behov. Denne skjulte lille by ser man ikke fra hverken togene eller vejene. Et vidunderligt lille smørhul. I dag gik turen dertil med en god ven og desværre erfarede vi, at et konsortium nu har købt boligerne af DSB. De nuværende tomme boliger bliver ikke leje ud, de skal tunes og moderniseres og sikkert sælges for så mange millioner, at jeg får åndenød derved. ØV! Igen. Jeg ville gerne have lejet mig ind i den skjulte landsby, som hedder Kineserbyen eller Den Gule By fordi kravet var at husene er malede gule, som i Dragør.
En tur igennem Carslberg for atter at græmmes over de mange nedrivninger og ødelæggelse af det spændende og unikke miljø man kunne have skabt der. Nu kommer det til at ligne alle andre kedelige nybyggerier med glas og beton og alt for lidt lys og grønt. Carls gamle have ser ud til at have reddet stormen af og ligger smuk og som en lille grøn oase i et hjørne ud mod banen. Det var i det mindste en positiv ting. Men opveje vandalernes hærgen andre steder på området kan det ikke.
I FY og BI`s lille gårdhave var der lunt nok til at indtage en frokost og få sig en vennesludder, inden jeg skulle hente Molly.
Det er mormor`s privilegie at hente prinsessen og følge hende på danseskole. Så er der dømt hygge hjemme hos mig bagefter. Og hvilken prinsesse jeg havde med i dag.

jeg kan endnu få et sug i maven, når jeg husker hvorledes jeg drømte om sådan noget dansetøj og balletsko.


Og hvor er de dygtige de små. På en måned er de i stand til at danse 5-6 danse, sanglege om man vil. Det er bare helt fedt.

