Tags

, , , , ,

I Bidstrupskoven myldrer det med smukke og spændende svampe


UBS! Op klokken 04 og med toget til Randers. Lillesøster var frisk og hente mig ved stationen og tage med til møde på Stadsarkivet hvor gamle oplevelser blev gjort levende og DUS Kampagnen fra maj 1969, som satte Randers på landkortet, blev genopfrisket. Alt mit gamle materiale blev afleveret og det føltes rart og rigtigt.
Så gik turen til Bidstrup skoven og i det skønne efterårsvejr fik vi en dejlig travetur. Træerne er begyndt at lue i rødt, gult og brunt. Ser næsten ud som lysende lygter eller tændte sole. Et enkelt lille egern mødte vi, ellers var skoven tyst og stille. Tilbage i byen blev sulten stillet i bådklubben med udsigt over havnen og vandet der glinsede i solstrålerne. En smuk dag.
Træt var jeg og heldigvis gik jeg en blund i min fine seng på Hotel Randers, her bliver jeg ikke imponeret over standarden, inden jeg i fineste stil blev inviteret på burger a`la`Elvis him self å Grace Land, hvilket det ikke må hedde mere. Sjovt, at man kan lave sådan noget på en bar mark i udkanten af en jysk by. Tror faktisk det er fordi det er kronjyder, at det går.
Dejligt at hilse på brødre og søstre, og på en måde er det også lidt vemodigt. Barndommens land ligger for evigt bag os og skønt mange gode minder og meget stærke bånd, er det som om noget vigtigt er gået tabt. Omsorgen og ømheden for hinanden er der, men barndommens uskyld er nu omsat voksendom og vi har levet flere år hver for sig end sammen. Det er jo ikke mine små søskende mere, “de er jo gamle”, som Molly forbavset udbrød, da jeg fortalte hende, at jeg skulle besøge mine lillesøstre og mine lillebrødre. Hun havde forventet nogen på alder med Elton.

