Tags

, , , ,

Speed snakkeren, historiefortælleren og musikeren Karsten Vogel.


Med udsigt til eventuelt at skulle sidde alene på et hotelværelse i Randers en lørdag aften, kan det nok være moster Ilse fik kigget sig lidt omkring for at se hvad der foregik i byen. Her faldt hendes øje på Burnin Red Ivanhoe i Turbinen. Navnet lød bekendt. Noget fra min ungdom, men hvad. Jeg har aldrig kunnet huske navne på forfattere, musikere, orkestre og lignende. Det er som om min hjerne ikke vil lagre den slags.
Derfor mødte jeg spændt op i denne Turbine. Whau! siger jeg bare. Et meget dejligt spillested og der sad jeg så på forreste række – naturligvis – og var spændt på hvad der skulle ske. Så kom Kim Menzer ind og dernæst Karsten Vogel. Jamen dog! Vore veje har tidligere i livet krydsedes i Nord vest. Og jeg blev glad for at gense en gammel bekendt, som jeg har kæmpe respekt for og nu genkendte jeg Burnin Red Ivanhoe fra da beet-feberen hærgede. Jeg blev aldrig den store fan af beet, men Karsten og Kim er fantastiske musikere. Så dygtige, så dygtige. Den nye besætning på de øvrige pladser, mon basguitaristen faktisk er ny? Glædede jeg mig til en aften med gang i den. det blev et 50 års. Jubilæum af meget høj karat. Jeg var glad og fornøjet, da jeg i den mærke og tomme nat spadserede tilbage til mit værelse for at falde i en dejlig søvn.
Nu er morgenmaden overstået, kufferten skal pakkes og en fødselsdag fejres. til sidst futter jeg tilbage til min egen rede, helt tilfreds med en pose gode oplevelser i bagagen. Eneste minus, er at jeg ikke fik hils på den yngste lillebroder, men så sender jeg ham nogle gode hilsner og et knus i tankerne.
Måske kan jeg lige præcis nå at kigge på Kunst inden jeg drager afsted. Jeg iler.

