Tags

, , , ,

Er der virkelig ikke nogen mænd i min alder som gider invitere en kvinde ud at danse?


Der har været Kulturnat i Brøndby i aften og i to stive timer dansede jeg med mine skønne dansevenner i Kulturhuset. Jeg har sagt det før og siger det igen: “Jeg elsker at danse”. Og helst med en mand som kan det. Det er der mange af dem som kan, men der er bare ikke mænd nok og vi kvinder som kan danse både mande og kvinde figurerne må ofte danse mand for at alle kommer på gulvet. Der kom en del kvinder og kiggede på. De ville gerne på gulvet. “Vores mænd” bød dem op og gav dem en god aften. Der kom også en del mænd, og dem bød vi kvinder op, men de ville ikke danse. Vi kan jo ikke stammede de genert. Nej, naturligvis ikke. Det skal vel læres først. Hvad er det der gør, at mænd ikke tør, ikke har lyst eller slet ikke findes?
Jeg bliver ved med at undre mig. Og jeg får et sug af længsel efter at danse meget mere. Blive budt ud på dans, gå til bal og danse hele aftenen, nyde det når dansen flyder og man bliver et med musikken. Kropskontakten. At bruge hovedet og få variationerne med. Nyde at svinge og sveje.
Hvis nogen spurgte om jeg havde et sidste ønske før jeg skual hænges, skulle det være at få lov til at danse i Vild med Dans. For det handler jo også om, at kunne tage smukt tøj på, fine dansesko, gøre sig så pæn og lækker som mulig og bruge sin femini side.
Jeg vil have forsamlingshusballerne tilbage til byen. For voksne.
En anden drøm er at danse wienervals i Wien en nytårsnat. Med en flot fyr i smoking eller kjole og hvidt. De fleste mænd ser forresten ret godt ud i smoking. det gider de bare slet ikke tage på, tror jeg.

