Tags

, , , ,

Endnu et lånt billede fra “min” landsby.

Som en julehilsen modtog jeg nedenstående mail, som mine læsere naturligvis ikke skal skånes for.  Det er imidlertid ikke på grund af den, at jeg har undladt at være på bloggen, jeg har ganske enkelt haft hænderne og hovedet fyldt med julegæster og alt det der hører med. Træthed og behov for at tænke mig om.

Når det er sagt, har jeg da også tænkt meget over den noget sårende beskrivelse af min aktivitet her på bloggen. Jeg tror ikke, at jeg fra begyndelsen gav udtryk for, at e mit liv er et glansbillede, kun at tvinge mig selv til, at tage ja-hatten på så ofte som mulig og det naturligvis er helt op til læserne selv om man vil læse med.

Jeg skriver, fordi jeg ikke kan lade være. Den meget kritiske person, har endda foreslået på et tidspunkt, hvor han ikke var sur på mig, at jeg samlede mine blogs i en bog, hvilket jeg bestemt ikke har intentioner om. Når jeg sætter kommentaren på, er det for at vise, at jeg ikke udelukkende får likes og positive tilbagemeldinger.

“Sjælden har jeg oplevet en blogger, som i DEN grad er sin egen spindoktor. Dine indlæg vil med garanti få rigtig mange læsere til at føle, at de lever et kedeligt liv, og at alt det spændende og interessante foregår andre steder. Som i mange andre Facebook-opslag, men hos dig i ekstrem grad. ”Nye gæster kommer”. ”Jeg  bobler af glæde”. Har du tænkt over, at rigtig mange af dine bloggere spejler sig i dine beskrivelser af dit tilsyneladende perfekte, lykkelige liv på Ærø selv om du i mange af dine skrivende stunder med garanti har det ad helvede til? 

Så er der dine naive kommentarer til den korrupte og uretfærdige verden. Jeg er generelt enig med dig i dine politiske holdninger, men niveauet i dine beskrivelser ligger tæt på en teenagers utilfredshed eller i bedste fald tæt på en dansk stil hos en gymnasieelev.”

Hånden på hjertet jeg er ikke teenager, men gammel og utilfreds og ville sikkert ikke få høje karakterer, hvis jeg afleverede mine blogindlæg som en stil i gymnasiet. Sådan er der så meget.